Foutmelding oplossen tijdens aanmelding rit particulier

Bij het selecteren van een nieuwe particulier als afnemer of leverancier, kan het voorkomen dat je deze foutmelding ziet in eVDM®. Ondanks diegene wel een BRS nummer heeft. Dat is vervelend. Dit heeft te maken met de communicatie tussen NVWA (e-Cert) en RVO, die soms niet goed verloopt bij aanvraag particulieren. Dit ligt dus niet aan onze software. Gelukkig is er wel een manier om dit op te lossen. Die je simpel en snel, zelf kan uitvoeren. Wij helpen je graag op weg.

Foutmelding

 

 

Oplossing foutmelding

Je kunt dit zelf oplossen door de particulier eenmalig handmatig te controleren in E-CertNL. Via Vooraanmelding selecteer je – BRS (particulier) – BRS-nummer – Postcode – Huisnummer.
De relatie wordt op deze wijze gevonden in E-CertNL. Nu kun je simpelweg via je eVDM®-account de voormelding aanmaken.

De foutmelding wordt in het vervolg niet meer getoond bij je gekozen particulier.