mestregistratie in een digitaal systeem

De voordelen van mestregistratie in een digitaal systeem

Bij elk mesttransport bent u verplicht om een bon in te vullen met daarop de gegevens van het transport. Deze administratie van mesttransport via papieren mestbonnen kost veel tijd en is erg gevoelig voor lees- en schrijffouten. Door de complete mestregistratie bij te houden in één digitaal systeem vermindert de kans op fouten én gaat de afhandeling een stuk sneller. Per ingevuld digitaal VDM bespaart u namelijk minimaal vijf minuten ten opzichte van papieren mestbonnen. Maar dat is niet het enige. Hieronder leggen we uit wat de voordelen zijn van eVDM® ten opzichte van huidige papieren mestbonnen.

Wat maakt eVDM® uniek ten opzichte van papieren mestbonnen?

Bij elk mesttransport vult u een Vervoersbewijs Dierlijke Mest in (VDM). Met eVDM® wordt dit hele proces een stuk makkelijker. De voordelen van eVDM® zijn:

  1. Beter overzicht van de mestregistratie
  2. Gemakkelijk toegankelijk en inzichtelijk op elk moment
  3. Tijdsbesparing door een snellere verwerking
  4. Besparing van arbeidskosten
  5. Minder gevoelig voor fouten

Beter overzicht van de mestregistratie

Met eVDM® heeft u altijd een overzicht van de actuele stand van zaken. In één systeem is voor zowel de chauffeur als voor het personeel op kantoor zichtbaar welke mestbonnen onderweg zijn en welke afgerond zijn. In het overzichtscherm kun u makkelijk aangeven welke eVDM’s gecontroleerd zijn.

Gemakkelijk in gebruik

Het elektronische mestregistratiesysteem is toegankelijk op alle apparaten met een internetbrowser, bijvoorbeeld een laptop, een smartphone of een tablet. Uw chauffeur hoeft niet langer papieren mestbonnen mee te nemen en af te geven. De verwerking van de eVDM’s gebeurt zonder dat de vrachtauto naar kantoor terug hoeft te rijden.

Tijdsbesparing

De gegevens van het transport zijn realtime inzichtelijk. De verwerking van de gereden transporten gaat een stuk sneller in vergelijking met papieren mestbonnen en ook de facturatie kan eerder plaats vinden. Daarnaast heeft uw chauffeur altijd de actuele klant- en stamgegevens beschikbaar. Hierdoor is de kans op fouten en correcties vele malen minder.

Kostenbesparing

Tijd is geld. Met eVDM® bespaart u gemiddeld vijf minuten per gereden mestbon. Deze besparing begint bij de chauffeur, maar geldt ook zeker voor u op kantoor. Minder (schrijf)fouten, dus minder uitzoekwerk. Voor alle gebruikers snel de actuele data beschikbaar op het scherm en in PDF, hierdoor ook snellere verwerking en eenvoudigere facturatie. Snel en overzichtelijk online archiveren en opvragen.

Minder gevoelig voor fouten

Typen is altijd makkelijker dan schrijven. Met dit uitgangspunt is eVDM zonder mestregistratiepakket te gebruiken. Uw chauffeur hoeft niet te schrijven en u hoeft het handschrift niet te ontcijferen.

Om het nog makkelijker te maken is er een koppeling beschikbaar voor MiMIS en andere mestregistratie- of eigen bedrijfssoftwarepakketten. Voor de chauffeur zijn dan alle actuele klantgegevens (NAW + BRS) inzichtelijk en kan hij alle klantgegevens laden. Wordt er op kantoor een klant toegevoegd of bijgewerkt? Dan zijn deze gegevens direct in eVDM te gebruiken. Hierdoor is de kans op (schrijf)fouten nihil.

De stamgegevens zoals mest- en opmerkingscodes worden door eVDM beheerd en zijn gelijk aan de actuele tabellen van RVO. Zo werkt uw chauffeur altijd met de juiste geldende codes.

Benieuwd hoe eVDM® werkt?

We leggen graag uit hoe de elektronische mestregistratie via eVDM® in zijn werking gaat door middel van een handig overzicht van de stappen. Bent u geïnteresseerd of wilt u graag meer informatie? Neem gerust contact met ons op via onderstaand formulier of bel geheel vrijblijvend naar 0528 – 223535.

    Naam (*)

    E-mailadres (*)

    Telefoonnummer (*)

    Uw vraag/opmerking

    Wellicht ook interessant

    > Wat is eVDM?

    > Hoe werkt eVDM?